Sunday, July 31, 2011

Kenangan Dulu dan Sekarang


assalamualaikum kepada pembaca blog aku yang x seberape nie. aku doakan korang semua dirahmati Allah dan sentiase dimurahkan rezeki. aku harap korang semua dan seluruh umat islam akan mendapat keberkatan sempena bulan ramadhan yang mulia ini. klu dikaitkan dengan makan,aku sering teringat satu peristiwa zaman kecik2 dulu,mse 2 bulan puase dan aku berade di bazar ramadhan. hahahahahah :D tergelak aku klu teringat kembali mse2 tu.pernah x korang pergi baazar ramadhan??tipu la klu x pernah...aku paling suke pergi bazar ramadhan sebab mse 2 lah aku nak melayan nafsu makan aku yang sememangnya comel.hahahahha :D klu korang bagi aku satu periuk nasi pun,insyaallah klu nyawa panjang aku leh habiskan.tapi badan aku x de la gemok sangat,maintain je.. :)

nasi campur yang sememangnya puas untuk dimakan!!


selere makan aku lain sikit,aku suke makan bende yang manis dan x pedas.tu memang favaurite aku la. :) klu korang nak taw pe yang aku suke makan klu bulan bukan puase,ha...ni die...

Kurma Ayam - sememangnya habis klu mak aku masak.. :D


Pajeri Terung - ramai cakap terung pahit,mne ade,manis la,cube le dulu.. :D



Pajeri Nenas - haaaa......nie lagi 1,memang sedap sebab manis...lalallalalala~~~ :D



nie la antara peberet aku klu di hari2 biase. aku akan sental sampai aku x leh sental lagi. hahahaha :D tp,sejak kebelakangan nie aku x dapat nak makan selalu bende2 nie sebab sekarang nie aku tengah belajar. so,memang megi je la menjadi santapan aku..nak x nak memang kene save bajet utk assngmnt,makan n macam2 lagi.. :(

haish megi!kenape aku perlu bersamamu??

tp,memandangkan sekarang 1st puase,aku nak share la kat korang juadah yang aku memang nak cari klu bulan puase..korang pn mesti ade punye juadah yang menjadi kegemaran korang klu bulan puase kan?? :) so,klu kite pergi kat bazaar ramadhan 2,memang korang akan perasan yang kuih memang banyak..

klu bukan kuih pn bebola n nugget macam nie mesti korang akan jumpe.baik jangan beli sebab x kenyang. klu korang teringin 2 maknenye korang bernafsu je,jangan terpedaya..hahaha :) aku sering dapat bezakan antara nafsu dan lapar,tapi aku peduli ape?hahah bak kate ayah aku "...makan selagi bole,klu x bole makan,senyap je..." :) ok lah,sekarang korang layan la juadah aku untuk hari nie k.. :)

nie wajib,sebagai pembasah tekak je -  Air Soya

nie spe x kenal memang bukan manusia la - Roti John

nie sebagai pembuka selera - Kepak Ayam Madu

nie lak sebagai menu sampingan je - Murtabak

nie memang wajib - Air Tebu Ais

nie lak sebagai pencuci mulut je - Wajid (Nasi Manis)

mesti korang tertanya-tanya,mne juadah utamanya kan??hahahaahha :D x perlu ditanya,jawapannya adalah...............NASI CAMPUR LA!!! HAHAHAHHAHAHAHHA :D

2 comments:

  1. kat negeri sembilan tak sebut wajid, kami sebut wajik..hehhee

    ReplyDelete
  2. owh,ye ke?? x taw la,tp 2 memang favaurite saye..awak n.9 kat mne??

    ReplyDelete