Tuesday, August 2, 2011

Cinta Atau Nafsu?


assalamualaikum dan salam ramadhan kepada semua. aku tertanya-tanya pada diri aku sekarang. adakah aku inginkannya kerna cinta atau kerna nafsu?aku sendiri x mengerti. adush! sebelum nie aku hidup dengan cara aku dan aku bebas. bebas maksud aku, adalah aku bebas untuk buat apa sahaja yang aku suka. dia x pernah menghalang aku untuk membuat apa-apa,tp aku yang mengubah diri aku deminya supaya aku akan kelihatan perfect dimatanya. kenapa perlu aku wat cam 2? sebab aku sayang kan die n aku x nak kehilangannya. hidupaku sekarang penuh persoalan yang aku sendiri x mampu jawab. kenape sejak dia datang dalam hidup aku,x sampai beberape bulan,aku dah rase yang aku nie dah macam orang lain.aku hepy sangat klu dekat ngan dia n aku rase aku dah macam lupe segalanya klu aku bersamanya.tp aku masih ingat pd tuhan dan aku x sanggup merosakkannya sbb aku amat sayangkannya. mayb pd sesetengah orang,lelaki semuanya sama,tp sebenarnya x.


jenis aku,aku susah untuk memberikan cinta aku kepada seseorang,dan aku paling benci disakiti dan dipermainkan.maknanya,jika aku dah menyatakan yang aku suka pd seseorang 2 lebih dari kawan,dan die wat dek je,sory 2 say la.aku bukan kayu nak tunggu orang yang x sudi pd aku.tp percayalah,aku nie jenis setia.aku x leh nak buktikan dengan kata2 lagi sbb pengalaman mengajar aku segalanya.aku ingin disayangi dan aku ingin dihargai.itu yang aku mahukan darinya,x lebih dari tu.dan aku janji aku akan menjaganya seperti aku menjaga nyawa ku.


perasaan lelaki boleh diibaratkan seperti kucing.kucing ade beberape type seperti kucing giler,kucing jalanan,kucing parsi dan macam2 lagi.macam 2 jugaklah lelaki.perasaan lelaki akan berubah dengan 3 perkara mengikut pengalaman aku..

1)seks
2)rupa/harta
3)sayang/cinta

hanya 3 elemen nie yang boleh menentukan satu-satu pasangan itu bahagia atau tidak dikemudian hari. aku amat memerlukannya.jika lelaki ibarat kucing,perempuan ibarat bola permainannya.jika bola tersebut bergerak,kucing tersebut akan bermain dengannya.jika bola itu senyap,kucing tersebut akan beredar dari tempatnya dan mencari permainan baru.tp,semua kelakuan ini bergantung kepada jenis kucing samada dari jenis manja,jalanan atau giler atau sebagainya.itu aku rase korang mampu pikir sendiri.bukan wanita je yang akan menangis bile dikecewakan,tetapi lelaki juga akan menangis jika dikecewakan.aku mengaku aku sendiri pernah menangis,tp pengalaman mengajar segalanya bro.aku x nak cakap yang aku nie dah banyak pengalaman,bukan,tp aku nie just nak berkongsi pengalaman aku bersama korang.jika aku salah,tolong tegur aku sbb aku nie manusia biasa yang sering melakukan kesalahan. lagipun aku nie baru belasan tahun dan masih banyak yang perlu aku pelajari.


ape pendapat korang?cantik ke?bagi aku biase je.mayb sebab gambar die kot.

aku suke melihat renungan matanya,comel,senyumannya,manis.

gelagatnya sering membuatkan aku gembira,ketawa dan kadang2 aku juga berduka.

keayuannya jelas tat kala mengenakan baju kurung melayu warna kegemaran aku,coklet.

dia sukakan warna biru,aku juga suka melihatnya berwarna biru.

jujur aku katakan,aku mencintainya bukan kerna nafsu,tapi aku mencintainya kerana die ikhlas bersama aku walaupun aku nie x seberapa,x macam budak2 kolej yang lain,berkenderaan,tp die still sayang kat aku.die jujur pada aku walaupun tentang perasaannya,dia pernah menyatakan yang dia masih x dapat lupakan bekas kekasihnya,dan aku terima kerna dia jujur dan setia.aku akan tolongnya hingga dia dapat melupakan bekas kekasihnya itu.dia juga memahami aku,tahu apa yang aku suka dan apa yang aku tidak suka.jadi,x salah kalau aku berubah deminya.kesimpulannya,pada pendapat korang,adakah aku mencintainya kerana cinta atau kerana nafsu?

GG :- perasaan x keruan sekarang,aku harap ada orang yang boleh menenangkan aku. :)

4 comments:

  1. satu luahan yg jujur..nice blog :)

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa dan happy blogging. cinta kepada Allah lebih menenangkan. :)

    ReplyDelete
  3. rasanya tambah satu lagi elmen yg membahagiakan..AGAMA

    ReplyDelete
  4. 1stly,thanks cos sudi bace.. =)
    selamat berpuase jugak pade semua..
    :)

    ReplyDelete